פורש בכבוד • פרס קיבל מדליית זהב מהקונגרס

    דוד קורצווייל 2 Comment on פורש בכבוד • פרס קיבל מדליית זהב מהקונגרס
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת ביקורו המדיני בארצות הברית, נשיא המדינה שמעון פרס, נשא הערב נאום פרידה מדיני בפני הנהגת שני בתי הקונגרס של ארצות הברית במסגרת טקס הענקת "מדליית הזהב של הקונגרס האמריקאי".

    הטקס נפתח בשירת התקווה ובמשמר כבוד של הצבא האמריקאי ובמרכזו דגל ישראל שנישא על ידי סגן אלוף מחיל האוויר הישראלי ובדברי פתיחה מאת יו"ר הקונגרס ג'ון ביינר. מדליית הזהב של הקונגרס הוצבה במרכזו, ועליה חרוטה יונת השלום. על המדליה ציטוט מדבר הנשיא ובו נכתב : "You are as great as the cause you serve. אתה אדם גדול כגודל המטרה אותה אתה משרת".

    סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העניק לנשיא המדינה את המדליה, דיבר על הקשר הבלתי שביר בין ארצות הברית לישראל, הודה לנשיא פרס על תרומתו ואמר :"תודה על שעשית למדינתך, לארצות הברית וליחסים בין המדינות. אתה אוצר לאומי למדינת ישראל ולארצות הברית"

    נשיא המדינה עלה לבמה ונשא נאום נרגש במרכזו הדגיש את חשיבות היחסים בין המדינות והודה להנהגת הקונגרס על תמיכתם בישראל, ואמר:"באמצעות סיוע צבאי או שיתוף פעולה בטחוני, ודרך תמיכה דיפלומטית אמריקה שלחה לעם ישראל מסר ברור: אנחנו לא לבד. בשמם של אזרחי מדינת ישראל, אני רוצה להודות לחברי, וחברה של מדינת ישראל, הנשיא ברק אובמה על שעומד לצדנו ללא כל תנאי למען ביטחון מדינת ישראל".

    הנשיא התייחס בנאומו לגיוס תמיכת הקהילה הבינלאומית במאבק בלתי מתפשר נגד הטרור, על רקע חטיפת שלושת הנערים הישראלים ואמר :"ישראל עשתה ותעשה כל שביכולתה בכדי להחזיר את שלושת הנערים החטופים- נפתלי, גיל-עד ואייל הביתה. נפגשתי עם הוריהם, והייתה להם בקשה אחת- הם ביקשו ממני לדבר כאן בשמם. לגרום לקולכם להישמע בכל העולם ולסייע להביא את הבנים הביתה. אנו מצפים לשמוע קול בכל העולם כנגד הטרור."

    פרס פרס פרס ארה''ב פרס עיטור פרס



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה עם פולארד? העיקר קיבל מדליה? זהו???